February 19, 2009

Siapa Aku?

Nama penaku ialah Rimara. Aku dilahirkan pada tahun 1992 di Pahang. Sejak bakatku dalam penulisan disedari oleh aku sendiri dan diiktiraf oleh beberapa orang yang aku kenali dan hormati, aku memasang cita-cita untuk menjadi seorang penulis. Namun, bukan itu saja impianku. Aku turut memasang cita-cita lain. Beberapa daripadanya ialah menjadi seorang pelukis dan usahawan. Selain itu, aku mempunyai banyak hobi. Antaranya ialah melukis, membaca, menulis, menonton televisyen, mendengar muzik, main permainan video dan menghias bilik. Hobi-hobi yang aku lakukan ini membantu aku dalam mencari idea untuk menulis. Selain itu, pengalaman pahit aku sendiri juga turut memberi aku inspirasi. Aku tidaklah memilih mana-mana penulis sebagai penulis yang aku minati, asalkan karya itu sedap dibaca sudah cukup memberi aku inspirasi. Di samping itu, mendengar muzik rock dan metal juga banyak memberi aku idea untuk mencipta karya. Muzik turut membantu dalam membuat aku lebih bersemangat untuk menulis. Bermula tahun 2009, aku mula menggunakan nama pena Rimara. Nama ini merupakan gabungan perkataan 'rima' dan 'mara' dimana perkataan-perkataan ini didapati apabila aku menyusun semula abjad-abjad daripada nama sebenarku.

2 comments: